09:46 GMT +316 July 2019
Listen Live
    Lawyer and politician Alexei Navalny is seen near the Moscow City Court building

    Navalny Vows to Sue Russian TV Channel Over MI6 Funding Claims

    © Sputnik / Kirill Kallinikov
    Russia
    Get short URL
    1214

    Russian opposition activist Alexei Navalny threatened on Monday to press defamation charges against a Russian television channel for making a documentary that allegedly linked him to British intelligence agency MI6.

    MOSCOW (Sputnik) — A preview of the film, aired during the Rossiya-1 channel's TV show Vesti Nedeli on Sunday, claimed that Navalny allegedly received money from MI6. It also disclosed documents and correspondence reportedly testifying to his ties with CEO of UK-based Hermitage Capital investment fund William Browder.

    "We will not only file a lawcase against Rossiya-1, [TV host Dmitry] Kiselev and the ‘authors of the investigation’ to protect my honor and dignity but will also press defamation charges," Navalny wrote in a blog posting.

    The activist said that some pieces of the purported evidence in the channel’s journalist investigation did not fit logically and pointed out what seems to be time irregularities in his alleged correspondence with Browder.

    The documentary, the full version of which will be aired on Wednesday, claimed that Navalny apparently received 100 million rubles ($1.5 million) from MI6 for "activities aimed at exposing corruption and the theft of Russian state assets." Some of the money was allegedly to be transferred to a trustee from the Moscow Helsinki Group, one of the oldest human rights watchdogs.

    Related:

    MHG Denies Accusations of Funding Russian Opposition Figure Navalny
    TV Channel Shows Documentary Alleging Navalny Funded by MI6, CIA
    Russian Opposition Figure Navalny Lodges Complaint Against President Putin
    Tags:
    Moscow Helsinki Group, Hermitage Capital, MI6, Alexei Navalny, Russia
    Community standardsDiscussion
    Comment via FacebookComment via Sputnik