15:12 GMT07 August 2020
Listen Live
    US
    Get short URL
    9225
    Subscribe

    The CNN broadcaster on Saturday took down an article where citing a source, it reported about the US Senate intelligence committee investigating the meeting of Russian Direct Investment Fund (RDIF) CEO Kirill Dmitriev and Anthony Scaramucci, a member of US President Donald Trump's transition team.

    MOSCOW (Sputnik) — On Friday, the RDIF spokesperson said that the report contained factual errors adding that the fund's work fully complied with all standing legal requirements and does not violate the US sanctions regime.

    "On June 22, 2017, CNN.com published a story connecting Anthony Scaramucci with investigations into the Russian Direct Investment Fund. That story did not meet CNN's editorial standards and has been retracted. Links to the story have been disabled. CNN apologizes to Mr. Scaramucci," the broadcaster posted on a page where the article used to be.

    The aforementioned meetings between Russian and US officials were reported by the US media early this year, prompting concern from the US lawmakers who are currently holding an investigation into Russia's alleged interference in the 2016 US presidential election, won by Trump. Washington's claims that Moscow meddled in the election have been repeatedly denied by Russia's leadership over the lack of any evidence, as well as by Trump and his cabinet.

    Related:

    Pro-Trump Activists Protest Against Fake News at CNN Headquarters in Atlanta
    CNN Should Publicly Admit Error in 'Symbol of Aleppo Suffering' Story - Moscow
    Dropping Like Flies: CNN Fires Host Who Called Trump ‘Piece of Sh*t’
    Tags:
    CNN, Russian Direct Investment Fund (RDIF), Donald Trump, United States
    Community standardsDiscussion