21:22 GMT11 July 2020
Listen Live
    Politics
    Get short URL
    11375
    Subscribe

    US, EU media and political establishments want to decide what global audiences can or cannot read by lavishing funds on homegrown media while trying to undercut alternative news sources, RT news channel's Editor-in-Chief Margarita Simonyan said.

    MOSCOW (Sputnik) — In an email to the Guardian, excerpts from which were published on Monday by the UK newspaper, RT Editor-in-Chief Margarita Simonyan lashed out at US intelligence agencies that claimed the channel had meddled in the US election by criticizing Democratic candidate Hillary Clinton.

    "The agencies’ only charge against RT is that we were critical of Clinton in reporting actual facts about her. This is our supposed crime! What a resounding endorsement of journalism and freedom of speech," Simonyan wrote.

    UK’s BBC World Service, Germany’s Deutsche Welle and the US broadcaster BBG receive "considerably more" funding than RT "to get their respective countries’ points of view across to a global audience," she said, adding this showed "media-political establishments of the United States and Europe can’t let go of the monopoly on messaging."

    The US Intelligence Community released an unclassified report last Friday claiming they had "high confidence" of Russia’s meddling in the 2016 presidential election. They alleged that Russia employed a state run propaganda machine, which included RT, to serve "as a platform for Kremlin messaging to Russian and international audiences."

    Related:

    Sputnik, RT - Grave Concern of Infamous Liar James Clapper
    RT, Sputnik Editor-in-Chief Expresses Condolences Over Tu-154 Plane Crash
    US Intel Report: 'RT & Sputnik Are Being Accused of Doing Journalism'
    West Sees Sputnik, RT Reports on Syria as 'Obstacles' to Russia's Demonization
    Tags:
    RT, Margarita Simonyan, United States, Russia
    Community standardsDiscussion