17:15 GMT15 April 2021
Listen Live
    Middle East
    Get short URL
    0 44
    Subscribe

    State-run Turkish Radio and Television Corporation punished by the Supreme Election Board for biased election coverage.

    ANKARA, November 12 (RIA Novosti) – The Supreme Election Board punished state-run Turkish Radio and Television Corporation (TRT) for biased news coverage of the August presidential election, the Hurriyet Daily news reported Wednesday.

    The newspaper stated that ahead of the elections TRT covered Turkey's incumbent President Recep Tayyip Erdogan's campaign for over five hours but failed to broadcast the campaigns of the other two candidates, Ekmeleddin Ihsanoglu and Selahattin Demirtas.

    The Supreme Election Board issued a decree to take seven programs off the air replacing them with documentaries. The exact date of compliance is unspecified.

    During the presidential campaign, the opposition candidates also criticized TRT for biased news coverage. Officials from the broadcaster have denied the accusations saying there was nothing wrong with broadcasting all of Erdogan's rallies, according to the Hurriyet Daily.

    The first direct presidential elections were held in Turkey on August 10. Prime Minister Erdogan, from the ruling Justice and Development Party (AKP), secured a victory in the poll garnering 52 percent of the vote.

    Erdogan's main rival Ekmeleddin Ihsanoglu, from the Republican People's Party (CHP) and Nationalist Movement Party (MHP), received 38.8 percent of the vote and the Peoples' Democratic Party's candidate Selahattin Demirtas won 9.1 percent.

    Related:

    Turkey’s Erdogan Dismisses Criticism Regarding New Presidential Palace
    Turkey Could Suspend Membership in EU Customs Union over TTIP Deal
    The West’s Turkey Problem
    Tags:
    elections, Recep Tayyip Erdogan, Turkey
    Community standardsDiscussion