00:44 GMT +321 May 2018
Listen Live
    Screengrab of The Telegraph's attack on 'peacenik' Jeremy Corbyn.

    Furore Continues Over 'Media Bias' As Corbyn Hires Ex-BBC Exec and Blair Advisor

    © Photo: Screenshot
    Europe
    Get short URL
    0 20

    UK Opposition leader’s more “centrist” appointments come on the heels of the BBC’s rejection of accusations of bias in its coverage of Mr. Corbyn after having investigated itself.

    The British Public Relations journal ‘PR Week' reported that Labour leader Jeremy Corbyn had taken both former BBC director of strategy Anjula Singh as well as Carl Shoben, an advisor to former Prime Minister Tony Blair onto his media staff.

    The decision to appoint both figures from more mainstream media backgrounds, which was reportedly made internally last week, came at the same time as the BBC formally rejected accusations of bias in its coverage and depiction of the Opposition Leader.

    At least 48 complaints were made to the public broadcaster after a March episode of the current affairs program Newsnight, in which the red background showed Mr. Corbyn's image superimposed on images of the Kremlin and historic Soviet insignia.

    Mr. Corbyn's depiction which was interpreted by many media and online observers as the BBC implying ties to the Russian government, came after his calls for the investigation into the poisoning of former Russian agent Sergei Skirpal and his daughter to be properly investigated before publicly making accusations.   

    The fact that the public objections were dismissed and that they were investigated by the BBC itself has done little to temper criticism online, with many social media users pointing to the alleged conflict of interest in the public broadcaster policing its own conduct.

    In the same month Mr. Corbyn was also accused by sitting members of the ruling Conservative party of having historic links to intelligence services of the Eastern bloc, namely Czechoslovakia, in the final years of the Cold War.

    The accusations were widely repeated by major British media outlets, particularly those owned by Rupert Murdoch, but were ultimately withdrawn due to a lack of evidence and threats by the Labour Party to sue for libel.    

    Related:

    UK Jewish Leaders Call Meeting With Labour Leader Jeremy Corbyn Disappointing
    Jeremy Corbyn Set to Meet Jewish Groups to Discuss Anti-Semitism
    The Political Witchhunt of Jeremy Corbyn
    Jeremy Corbyn's Hat Photo Shopped to Look Like Russian 'Commie's'? Oh Wait
    Tags:
    Skripal poisoning, editorial policy, media bias, complaints, Poisoning of Sergei Skripal, BBC News, British Labour Party, British Conservative Party, Sergei Skripal, Jeremy Corbyn, Tony Blair, United Kingdom
    Community standardsDiscussion
    Comment via FacebookComment via Sputnik
    • Сomment