06:01 GMT23 October 2020
Listen Live
    Europe
    Get short URL
    3145
    Subscribe

    Euronews Supervisory Board Vice Chairman Petr Fedorov said that the author who made a mistake in a story on Crimean Tatars deportation in English was strictly cautioned.

    MOSCOW (Sputnik) — A Euronews journalist responsible for a mistake in a story on Crimean Tatars deportation in English received a severe warning for the error, Euronews Supervisory Board Vice Chairman Petr Fedorov said Tuesday.

    "The author of the error has been strictly cautioned. Under the French law, a strict caution like this is followed by dismissal," Fedorov told RIA Novosti.

    On Friday, Russian Foreign Ministry spokeswoman Maria Zakharova said that the number of deported people in the English version of the piece on Crimean Tatars exceeded the number stated in the Russian version of the story by 10 times. Later, Euronews corrected the error.

    Related:

    Euronews Admits Error in Story on Crimean Tatars Following Moscow's Remarks
    Lights Out, Cameras Off: Authorities Boot Euronews out of Ukraine
    Egyptian Billionaire to Take Majority Stake in Euronews
    Kiev to Close Ukrainian-Language Version of Euronews Channel
    Tags:
    journalism, Euronews, Petr Fedorov, Russia
    Community standardsDiscussion