Registration was successful!
Please follow the link from the email sent to

RT Editor-in-Chief Comments on Photo With Putin Shown at US Senate

© Sputnik / Mikhail Klementiev / Go to the photo bankVladimir Putin visits exhibition marking Russia Today news channel's 10th anniversary
Vladimir Putin visits exhibition marking Russia Today news channel's 10th anniversary - Sputnik International
Subscribe
RT and Sputnik Editor-in-Chief Margarita Simonyan said Wednesday the US senators seemed to spend even more time thinking about the two media outlets than she did, commenting on a photograph of her and Russian President Vladimir Putin shown at the US Senate hearings.

Jeanne Shaheen - Sputnik International
US Senator Goes After RT, Sputnik: They’re ‘Undermining Our Democracy’!
MOSCOW (Sputnik) — The photo was presented by Senator Jeanne Shaheen on Tuesday, who said it was taken from a declassified intelligence report, as an evidence to support the need for her bill called "Foreign Agents Registration Modernization and Enforcement Act."

"I think even I am spending less time thinking about RT and Sputnik than the US senators," Simonyan said, as quoted by RT.

Simonyan also wrote on her Twitter that the photo had been previously published by RT itself and posted another, earlier, photograph of herself and Putin.

Margarita Simonyan, the editor-in-chief of RT and Rossiya Segodnya - Sputnik International
RT Editor-in-Chief Comments on US Senate's Call to Revoke Broadcaster's License
Maria Zakharova, the spokeswoman for the Russian Foreign Ministry, also commented on the use of the photograph in the US Senate, stating that the photo was simply an evidence of gender equality having made great progress in Russia and professionalism being the key requirement for any top position.

Shaheen suggested at the hearing that RT was supervised by the Kremlin and used to spread false news stories aiming to "undermine" US democracy.

The broadcaster itself noted in its coverage of the story that the fact that RT is a Russian state-owned outlet was "common knowledge and a matter of public record."

In the United States, intelligence agencies have claimed Russia has used its media outlets, including RT, to sway the outcome of US 2016 presidential election in favor of Donald Trump, but have not provided any evidence to back their claims. Russian officials, such as Kremlin spokesman Dmitry Peskov, have repeatedly stated that Moscow refrains from meddling in internal affairs of foreign countries.

The Russian president has directly addressed the claims of the US intelligence, stating that Russia did not meddle in the US elections.

Newsfeed
0
To participate in the discussion
log in or register
loader
Chats
Заголовок открываемого материала