Registration was successful!
Please follow the link from the email sent to

Navalny Vows to Sue Russian TV Channel Over MI6 Funding Claims

© Sputnik / Kirill Kallinikov / Go to the photo bankLawyer and politician Alexei Navalny is seen near the Moscow City Court building
Lawyer and politician Alexei Navalny is seen near the Moscow City Court building - Sputnik International
Subscribe
Russian opposition activist Alexei Navalny threatened on Monday to press defamation charges against a Russian television channel for making a documentary that allegedly linked him to British intelligence agency MI6.

MOSCOW (Sputnik) — A preview of the film, aired during the Rossiya-1 channel's TV show Vesti Nedeli on Sunday, claimed that Navalny allegedly received money from MI6. It also disclosed documents and correspondence reportedly testifying to his ties with CEO of UK-based Hermitage Capital investment fund William Browder.

"We will not only file a lawcase against Rossiya-1, [TV host Dmitry] Kiselev and the ‘authors of the investigation’ to protect my honor and dignity but will also press defamation charges," Navalny wrote in a blog posting.

Russian opposition leader Alexei Navalny takes part in a press briefing in Moscow on April 22, 2015 - Sputnik International
TV Channel Shows Documentary Alleging Navalny Funded by MI6, CIA
The activist said that some pieces of the purported evidence in the channel’s journalist investigation did not fit logically and pointed out what seems to be time irregularities in his alleged correspondence with Browder.

The documentary, the full version of which will be aired on Wednesday, claimed that Navalny apparently received 100 million rubles ($1.5 million) from MI6 for "activities aimed at exposing corruption and the theft of Russian state assets." Some of the money was allegedly to be transferred to a trustee from the Moscow Helsinki Group, one of the oldest human rights watchdogs.

Newsfeed
0
To participate in the discussion
log in or register
loader
Chats
Заголовок открываемого материала